LID PYRAMID

(28. 6. – 12. 7. 2003)

-         mokrá – turnaj: lodě + test znalostí „o sobě“, družinka určí na koho a na co se ptáme, ostatní odpoví a zjišťuje se, jak moc se vzájemně známe

-         mokrá – přebírání čehokoli poslepu (čočka, kuličky, kamínky, pecky)

-         mokrá : vyrobit parník, loďku, vlašťovku, čepici ……(na rychlost), případně kdo udělá nejmenší lodičku, parníček,……..

-         mokrá – v družince vymyslet zvíře, které by Perunovi obětovali. Můžou vymyslet cokoli, kde žije, jak vypadá, čím se živí, zda člověku škodí či nikoli, je-li nebezpečné…..až to budou mít, představí ho, ukážou „fotky“,  snímky pod mikroskopem, detaily, pustí nahrávky zvuků, které vydává….. tak, aby Perun přijal právě to jejich zvíře,  je dobré jim jedno takové předvést :

 

-         kronika v noci – hlídky do hlídkového notesu (komunikační řetěz s Mumií)

 

-         sázky před každou soutěží – na body, na pořadí, za první místo 50 bodů = vsadí-li si na to, že vyhrají, dostanou 50 +10 bodů, večer se sečtou body a vyplatí se odměna podle pořadí dle papíru

 

-         prémiové úkoly během dne v Kronice (budou v 17. hodin na Pahorku à dostanou prémiové body…)

 

-         pořadí jednotlivců si vedou malý velcí, nikde se nevyhlašuje, podle pořadí se chodí na oběd

 

-         Mumie vždy mezi 18. – 19. hodinou, pokaždé projde jinudy (děti si musí hlídat okolí) – z každé družinky jeden člověk – za básničku dostane kousek mapy k pyramidě (36 dílků – po dobu spolupráce vždy jen jeden člověk z celého tábora)

 

-         Obchodník – napíše během dne, kde a v kolik jej najdou, projde již v sobotu, aby je navnadil, ale oni nemají za co nakupovat

 

-         měna: 1     šišon  =  1 čočka

               10   šišonů = 1 fazole

               50   šišonů = 1 kolínko

               100 šišonů = 1 těstovinová vrtule

               500 šišonů = 1 špageta

 

-         996 kusů na prodej (=83 ks/den) v celkové hodnotě 11 400 šišonů (= 950 šišonů/den)

-         za soutěže dostanou : první  - 320

                                      druhý  - 240

                                      třetí    - 180

                                      čtvrtý  - 140

                                      pátý    -  70

-         a to prvních 6 dní = zboží za 5 700 Š, ale nelze říct, že bude prodaná půlka kusů (= 498), protože mají různou hodnotu

 

-         na zbytek tábora zbude zase na každý den 950 Š, to je strašně peněz, bude se to dávat po částech a komu to dát bude napsáno v Kronice

 

-         Marcel udělá Rosné Šišony – (budou se vybírat při bodování) ráno před rozcvičkou se někde rozhází a děti je musí sesbírat, při bodování stanů se sečtou počty a družinky podle nich dostanou body jako za soutěž

 

-         posvátný skarabeus pod nástěnkou

 

-         ráno hned po budíčku a večer těsně před večerkou motlitba

 

-         divadlo před nástupem, po bodování nebo hned po snídani

 

 

 

Etapa první– Zajetí

(Sobota 28. 6. 2003)

HLíDKY

§         zajetí

§         výroba cedulí + do pondělka nástěnka

§         dostanou peníze jen na dražbu (25,20,15,10,5 šišonů)

 

V táboře vládne po příjezdu čilý ruch. Všechny děti mají spoustu práce s ubytováváním… necháme jim ještě chvilku, ale ne velikou. Pak vedoucí -kněží (už v oblečcích) vběhnou do tábora a všechny děti zajmou – aby děti věděly, co se děje, doprovází svůj běh slovními komentáři (např. : Konečně budeme mít pořádné otroky, Náš faraón si vás žádá, budete mu sloužit apod.…). Zajetí znamená, že vedoucí musí dítě dohonit a dostat do kruhu symbolizující vězení. Dítě se stává zajatým v okamžiku, kdy je oběma nohama v kruhu (vytvořeném třeba z provazu – velikost musí odpovídat počtu zajatců). Když budou všichni v kruhu, znovu a zřetelně se jim připomene, že byli právě zajati, že jsou otroci a že vedení jsou kněží, aby bylo jasno. Z kruhu už nikdo nesmí pryč bez náramku, který značí jeho příslušnost k otrokům. Barevnost náramku rozlišuje jednotlivé družiny = pracovní skupiny otroků :

-         stavitelé (modrá)

-         rolníci (červená)

-         malíři (hnědá)

-         zahradníci (zelená)

-         kuchaři (žlutá)

Jeden z kněžích je bude po jednom vyvolávat (což bude kromě rozdělení do družin i příležitostí k alespoň částečnému seznámení) a dávat jim náramky. Až budou všichni rozděleni, dostane každá družinka první společný úkol : udělat si do dalšího rána ceduli se jménem své pracovní družiny. Členové jednotlivých družin budou spát u sebe, cedulí si tedy označí své teritorium. Zbytek dne (a nejen dne…) pak bude probíhat v duchu otrokářství…

 

-         náramky

-         seznam s rozdělením do družin

-         papíry na cedule družin A4 = kněží připravit si jmenovky na stany na zítra

 

 

 

na bráně nepřehlédnutelná cedule :

Právě jste se ocitli ve třetím století před naším letopočtem. Vcházíte do malé vesnice ve starověkém Egyptě (nedaleko hlavního města Mennoferu), jejíž obyvatelé budou již brzy zcela podřízeni vůli faraóna Džosera . . .

 

 

 

zajetí

Udělá se kruh, všechny děti svoláme divadlem v oblečkách: Jé, hele, přišel ten oběžník od novýho faraóna. Fakt jo, to není možný, že by ta pošta byla tak rychlá, ty jo… Až se seběhnou všichni (někdo půjde do tábora a řekne jim, ať se jdou taky podívat) řekne se jen, že kdo se ocitne byť i jedinou nohou v kruhu, už nesmí ven a začne se hulákat Oběžník římská jedna :

„Dne 27.6. mínus 2630 jsem byl slavnostně prohlášen za nového egyptského faraóna já, Džoser I., syn slunečního boha Ré. Za své zástupce v odlehlých oblastech mé říše jsem zvolil kněží. Rozkazuji proto všemu egyptskému lidu, aby mi neomezeně sloužil a plnil všechny mé příkazy, vyřčené ústy mých kněžích. Stali jste se mými otroky a nebudete-li se podřizovat mé vůli, budete z Egypta vyhoštěni.“

A nyní vás rozdělíme do pracovních skupin, podle vašich bývalých zaměstnání . .

 

výroba cedulí + do pondělka nástěnka

První rozkaz je jednoduchý : vyrobte si ceduli své skupiny, bude na ní stát vaše společné povolání a jména jednotlivých členů. Papír, který dostanete a na nějž vše řečené napíšete, budete mít hotový do dnešního západu slunce. Nejpozději v pondělí jej dáte na jednoduchou nástěnku, kterou umístíte před vaše příbytky. Čím dříve tak učiníte, tím dříve vás faraón za vaši práci odmění.

 

 

V kronice (po zajetí)

 28. 6.  - 2630

Mí drazí,

byla jsem svědkem toho, jak jste přišli o svou svobodu, a nemohu vás nechat žít pod vládou těchto kněží. Bývala jsem manželkou faraóna Narmera. Po smrti mé tělo nabalzamovali a uložili do pyramidy spolu s velkým bohatstvím. Kdyby se vám podařilo přesně sestavit obrazec před vstupem do mé pyramidy, získáte nejen můj poklad, ale hlavně dostanete zpět svou svobodu. Každý den přijdu a dám vám část návodu na sestavení obrazce, budu za ni chtít jen dva rýmované verše o Egyptě, o tom, jak se vám tady žije, co se děje. Díly, které budete potřebovat k sestavení obrazce vám nabídne obchodník, který putuje po Egyptě. Snažte se tedy vydělat si co nejvíce peněz, abyste měli za co nakupovat.

Těším se na setkání s vámi, Mumie


Etapa druhá – Výzdoba

(Neděle 29. 6. 2003)

NEBUDEME ODPOVíDAT JEDNOSLOVNě ANO/NE/NEVIM

 

§         módní přehlídka (8 tvarů, předvedou děti)

§         dražba –obchodník bude zvedat cenu, koupí alespoň jeden tvar

§         oblečky

§         dotazník

§         jmenovky na stany

§         výzdoba

§         pravidla I. (vymýšlení)

 

§         Dohán arh

§         vlastnosti + body za sběr papírků po hře

§         pravidla II. (sdělování, hodnocení) – spojený s obhajobou vlastností

 

Ano, ano, jsou již plnohodnotnými otroky, ale to co mají na sobě, na to se faraón nemůže dívat. Vyslal oběžník, že si každý otrok musí okamžitě, ale opravdu okamžitě, vyrobit nějaký úbor podle poslední egyptské módy. Jako inspiraci lze zařadit módní přehlídku, v horším případě jen vzorník s nejžhavějšími egyptskými ornamentálními hity tohoto léta, mohla by následovat dražba jednotlivých ornamentů, aby utratili první šišony za výrobu cedulí. Každé dítě si s sebou přivezlo bílé triko, to se mu teď stane podkladem pro jeho tvůrčí činnost.

Oběžník zároveň obsahoval nařízení o sčítání lidu. Každý otrok obdrží formulář, který musí vyplnit a odevzdat. Otázky budou pochopitelně více než důležité.

No a když už je lid sečten, je třeba o něm také mít přehled. Každý dostane papír (a rychlovazač), napíše na něm co nejkrásněji své jméno a  jiné údaje, které bude považovat za nezbytné, a umístí jej viditelně na svůj příbytek. Kněží pochopitelně půjdou příkladem, při zadání úkolu už by měli mít hotovo, aby děti přesně pochopily, co od nich faraón požaduje.

Navíc faraón vyhlásil soutěž o nejkrásnější město a nezlobte se na mě, ale to naše nemá v egyptské konkurenci nejmenší šanci. Je proto třeba vyzdobit jídelnu a všechny přilehlé prostory (sprchu, latríny…), aby vypadaly co nejegyptštěji.

Oběžník také vyjadřuje faraónovu touhu poznat morální život jednotlivých pracovních skupin, jejich vnitřní pravidla. Každá družina tedy sepíše 10 pravidel, na kterých se domluví a která hodlají dodržovat (není třeba to brát úplně vážně, je dokonce velmi žádoucí zahrnout pravidla jako : projede-li kolem tank, desetkrát tlesknout apod.). Kněží taktéž vymyslí 10 pravidel, která budou zákonem - navrženým, schváleným a vydaným faraónem,  samozřejmě prostřednictvím kněžích.

 

Odpoledne Hra náhod –pro zpestření letos Dohán arh.

Poté budou mít děti možnost sdělit faraónovi svou představu ideálního panovníka. Aby to přece jen bylo alespoň trochu akční, zkomplikujeme jim to tím, že budou moci jeho vlastnosti vybírat jen z těch, které najdou poházené (napsané na papírcích) v lese. Vběhnout do lesa, zapamatovat, doběhnout na louku, napsat a alou zpátky do lesa…Půjde jim pochopitelně jen o ty kladné vlastnosti. Ty nejlepší, které si zapamatují a vyberou jako vlastnosti, které by měl jejich ideální faraón mít, budou muset ještě obhájit před radou kněžích. Vysvětlit proč by měl být právě např. moudrý, co pro ně tato vlastnost vlastně znamená… Mezi vlastnosti poházené v lese je dobře přimíchat nejen ty špatné (aby při zapamatovávání museli i vybírat), ale i vlastnosti pro panovníka naprosto nedůležité, či alespoň sporné, aby bylo o čem diskutovat, např. mlsný, ohebný, či vlastnosti zcela nelidské jako třeba nepromokavý apod.

Následovat může zhodnocení dotazníků pro sčítání lidu. Každá družina představí svá interní pravidla, vyslechnou pravidla faraónova, dozví se o jejich vymahatelnosti státní mocí (ztráty bodů… )

 

-         na trika

-         papíry (A4 na stany)

-         šeky

-         dotazníky + hlasovací krabici

-         vymyslet pravidla

-         papírky s vlastnostmi faraóna (jedny pro všechny)

 

 

módní přehlídka, dražba, oblečky, dotazník, jmenovky na stany, výzdoba

Oběžník římská dvě : „Těší mě, že v naší egyptské říši žije také spousta cizinců. Je však naprosto nepřípustné, aby se nepodřídili místím zvykům také v oblékání. Já, Džoser I., nařizuji všem svým Egypťanům, aby se oblékali při všech slavnostních příležitostech do oblečení v egyptském stylu. Na ukázku vám posílám osm momentálně nejmódnějších vzorů.

Současně si přeji, aby byl všechen můj lid sečten a aby se vyjádřil k otázkám, které mu předkládám. Sčítací dotazníky dostanete od svých kněžích. Vyplňte je pečlivě a pravdivě, svými odpověďmi se můžete beztrestně vyjádřit i k tomu, co se vám v mé říši nelíbí.

Pro větší přehled nařizuji všem svým poddaným, aby svá obydlí opatřili jmenovkami.

Také svou vesnici musíte zvelebit v egyptském duchu. Ať je plná egyptských tvarů a barev, aby mé oči netrpěli, kdybych se někdy rozhodl nás přijet zkontrolovat!

Žádám také každou pracovní skupinu, aby sestavila seznam 10 pravidel, kterými se řídí.“

        

 

 

 

 

vlastnosti

Dodatek k Oběžníku římská dvě : „Já, Džoser I. , si přeji být nejlepším faraónem všech dob. Abyste viděli, že mám zájem i o ty nejubožejší otroky, chci od vás slyšet ty vlastnosti, o kterých si myslíte, že by je nejlepší faraón v dějinách neměl postrádat. Každý váš návrh musíte však nejdříve obhájit před radou kněžích.“

 

 


moudrý

odvážný

sečtělý

nesmělý

hodný

rozumný

svědomitý

ukázněný

trpělivý

pozorný

vzdělaný

ochotný

zvídavý

zvědavý

mírumilovný

klidný

vtipný

přátelský

rozhodný

štědrý

skromný

věrný

spolehlivý

vlastenec

diplomat

milý

zlý

lakomý

pomstychtivý

urážlivý

marnivý

nešťastný

pyšný

krutý

nerozhodný

hádavý

hloupý

něžný

ošklivý

krásný

mladý

starý

zdravý

blonďatý

modrooký

vysoký

svobodný

zamilovaný

bystrý

nervózní

citlivý

pomalý

rozvážný

poslušný

tichý

veselý

panovačný

sebevědomý

fyzicky zdatný

pravdomluvný

čestný

upovídaný

mlčenlivý

slušný

opatrný

chamtivý

bohatý

sobecký

zodpovědný

nepromokavý

třpytivý

funkční

nehořlavý

noční

slaný

černý

přemístitelný

čistý

nejlepší

podzimní

přesný

svítící

chytrý

šťavnatý

dějepisný

papírový

celosvětový

ospalý

obutý

dochvilný

zásadový

zákeřný

učenlivý

nesmrtelný

vážený

nekonečný

vzácný

obávaný


 

Etapa třetí – Základní kámen

(Pondělí 30. 6. 2003)

něco na hlavě (pokrývka hlavy)

 

§         Skarabeova pomsta (erteple)

§         Sisyfos (Základní kámen) – mokrá – závod Tužkou po papíře, Výprava na severní pól po družinkách

§         Jehlan (Vzdušná pyramida) – aspoň zadání, ukázat jim modýlek

 

§         Buzola ?

§         Tajenka (Zdíkovec) – mokrá – dlouhá tajenka

§         Maufinovy obrázky (Špióni) – obrázky nějak se týkající stavby

 

§         BuKuHu – mokrá – Mašinka, S nebo bez? NA- CO? po družinkách

§         Evoluce

§          Honička na zelí

 

      Škrábání brambor… no, stejně se jim nebude chtít, ale aspoň to nebudou tušit hned od začátku, budou čekat nějakou hru… ale pod názvem Tutanchamonovo dědictví se skrývají opravdu jen brambory.

      Pak to přijde. Faraón si vymyslel, že chce postavit pyramidu. Jen takovou malinkou, pro svou ženu. No jo, jenže na kopci. Děti dostanou obrovitánskou kouli (z pytlů, naplněnou senem a co se najde), která se pro nás stane základním kamenem pyramidy. Budou ji muset dostat nahoru na kopec, celá družina najednou, v co nejkratším čase. Aby se faraónova manželka té pyramidy ještě dočkala… Bude to myslím docela zábava, takže ti, co nebudou zrovna soutěžit se budou dobře bavit. Půjde hlavně o taktiku, pořadí se proto bude losovat.

      Hned poté bude zadána další práce. Sestavit čtyřboký jehlan – z klacků o velikosti 1 m (bez použití měřidla) a provázku. Do vrcholu se zavěsí provázek tak, aby se jeho konec, na kterém je přivázaná symbolická jehla (z drátku), nacházel přesně uprostřed kroužku (opět z drátu) chyceném provázkem ve čtyřech rozích podstavy jehlanu. Úkolem je projít překážkovou dráhu s jehlanem (každý z družiny se ho musí nějak dotýkat) a zařídit to tak, aby se jehla ani jednou nedotkla kroužku v podstavě. Hodnotit se bude též jak se přiblížili tomu metru. Půjde hlavně spíš o přesnost než o rychlost. Aby nebyla diskriminovaná služba, nestihne-li se to před obědem, na oběd jim to zabavíme a dáme jim to, až služba skončí v kuchyni, musí totiž nacvičit techniku. Při stavbě nesmí dojít k nečinnosti slabších členů, každý si při zadání úkolu vylosuje svůj díl práce (sehnání klacků, jehly, kroužku, provázku, vázání jehlanu (3), přivázání kroužku, jehly na provázek, provázku s jehlou na jehlan…)

   

Je třeba sehnat nové stavební plány. My Egypťané jsme se vždy řídili přírodou, tak tomu bude i teď, jen ty stavební plány budou vypadat nějak… no, jako tajenka. Na jednom místě bude rastr, na jiném otázky. Oni mají prázdný papír a nohy a imobilního mistra přes stavební plány (instruktor) u své cedule, kterému to musí všechno donést a dát dohromady (mistr neradí!).

To se tak někdy v životě stane, že když už ty stavební plány máte a všechno si podle nich nakreslíte, tak vám najednou ty vaše výkresy zničehonic utečou… no, možná tomu nebudete věřit, ale je to tak, aspoň nám se to stalo. A aby toho nebylo dost, tak ty hloupé obrázky utekly zrovna do lesa sousedního krále, který nesnáší, když mu někdo do toho lesa leze. Navíc se jim tam zalíbilo, takže nejdou jen tak vzít a odnést. Nezbývá než se tam vydat a tajně (aby nás nikdo neviděl) si každý obrázek vlastní tužkou překreslit co nejpřesněji na vlastní papír.

                    

-         obří kouli

-         jehly do jehlanu (klíče na Boyard ?)

-         kroužky (z drátu)

-         tajenku (nebo třeba osmisměrku) –jedna pro všechny

-         nakreslit obrázky)

-         buzoly

 


Noční atrapa: Běží ti čas

 

 


Základní kámen

Oběžník římská tři :

„Je možné, že se již brzy sečtou dny života mé manželky, opustí tento svět a vydá se na posmrtnou pouť. Začněte proto stavět pyramidu, do které uložíte její tělo až vydechne naposledy. Vystavěte ji na nejvyšším místě v okolí, aby všichni viděli, že zde bude odpočívat manželka velkého faraóna Džosera I.

         Až položíte základní kámen, sestavte model pyramidy. Na něm dokažte svou zručnost a schopnosti k dostavění pyramidy.

         Poté dejte dohromady vše potřebné k vytvoření přesných plánů pyramidy. Až doděláte vnitřní záležitosti stavby, zaměřte se na to, aby pyramidy pro mou manželku byla tou nejkrásnější široko daleko.“

 

DOMLUVIT SE S M-V NA POVSTÁNÍ

 

 

PERUN

                    PRAHA          

LANCINGEROVÁ          

                     VODA                            

               ČENĚK          

               PRŮJEM                   

        AUTOBUS                 

              MEŠITA                    

                    ERB                          

        FOTBALISTA             

                 JEPTIŠKA                     

                    LONDÝN  

          HURVÍNEK              

                 MINISTR                      

                   LUX    

                 VIR            

           TROJÚHELNÍK        

           SNĚŽKA                 

         KOSMONAUT      

           EMAIL                             

 


 

 

1.          nejvyšší bůh Slovanů

2.          hlavní město ČR

3.          Ivčino příjmení

4.          nejdůležitější kapalina


5.          křestní jméno pana Grohy

6.          opak zácpy

7.          dopravní prostředek

8.          muslimský kostel

9.          znak šlechtického rodu

10.  hráč míčové hry

11.  žena žijící v klášteře

12.  hlavní město Velké Británie

13.  syn pana Spejbla

14.  člen vlády

15.  vysavač


16.  mikroorganismus způsobující např. chřipku

17.  geometrický útvar

18.  nejvyšší hora ČR


19.  ten, kdo létá do vesmíru

20.  elektronická zpráva


Etapa čtvrtá – Povstání

(Úterý 1. 7. 2003)

tričko naruby

 

§         Škrob (povstaneme a zase si sedneme)

 

§         Stínadla

§         Cesta přes bažinu

§         Den trifidů (čichačka, šahačka…, sluchačka, poslepu seřadit podle velikosti – na židlích a bez mluvení)

 

Už je toho ale opravdu dost. Otroci tady dřou jako mourovatý a nic z toho, s člověkem tady jednají jako s onucí… Musí být povstání, jinak to nejde. Postaví si pevnost, na louce, všichni dohromady, takovou, aby bylo těžko ji dobýt – neřekne se jim jakým způsobem. Nesmí mít střechu, k výrobě smí použít jen přírodních materiálů (+ nářadí na zpracování dřeva apod.). Mají na to dvě hodiny (aby se neloudali, lze prodloužit, je-li vidět že pracují). Pak začne samotný boj. Vylosuje se pořadí družin, jde totiž hlavně o taktiku, pevnost bude též časem chátrat. První dostanou do pevnosti kýbl s vodou a každý po jedné injekční stříkačce. Vedoucí mají připravené dlouhé klacky na konci omotané hadry a hrnec se škrobem (pro efektnost obarveným potravinářským barvivem na červeno). Úkolem otroků je uchránit si svou pevnost, úkolem vedení ji dobýt. Vedoucí jsou prakticky nesmrtelní, zasáhne-li je dítě vodou ze stříkačky, musí doběhnout na určené místo, tam se podepsat a běží zpět bojovat. Dítě je zabito (úplně vyřazeno ze hry, protože jsou chráněni pevností), když se ho některý z vedoucích dotkne škrobem – jo, důležité : děti jsou v plavkách! . Hra končí v okamžiku, kdy v pevnosti už nezbylo žádné dítě, nebo po pěti minutách. Vedoucích bude stejně jako dětí, zpočátku se bude zdát, že vedení nemá šanci, ale zatím vždy vyhrálo. (Poslední družina je na tom vlastně nejhůř, pevnost už je zdevastovaná, vedoucí už mají svou techniku dokonale nacvičenou…) Pro velký úspěch si děti po skončení obvykle přejí vyměnit role (chtějí dobývat). Nic však nemůže změnit fakt, že toto povstání bude potlačeno.

 

Vlna odporu však ještě nepolevila, otroci zapomínají na své společenské postavení, shromažďují se do podivných spolků… stínadla se bouří.

Faraón je zcela konsternován, co si ty otroci myslí ? To se jim nesmí trpět. Čím je tak potrestat… ha, už vím, pošlu je tam přes ty bažiny, tam jak žijí ti hladoví krokodýli, ať mi přinesou tu květinu, co roste jen tam. Má choť to jistě ocení. Každá družina dostane o dva kuláče víc, než je počet členů, mohou si vzít i hole, o které se budou opírat. Jejich cesta bažinou bude spočívat v překonání asi 300 m tak, aby nestoupli mimo kuláče. Toho, kdo stoupne na zem, musí jeho družstvo pochopitelně zachránit, musí se na 30 vteřin zastavit.

Květinu sice přinesli, faraóna to však ještě moc neuklidnilo, je třeba je potrestat ještě víc. Zavážeme jim očička … i na večeři… a i potom… (budou se hledat na louce a půjdeme se projít…)

        

-         škrob

-         potravinářské barvivo červené

-         papíry z jedné strany

-         veliké stříkačky (tolik, kolik lidí bude v jedné družince)

-         kusy hadrů na obalení našich zbraní

 

 

povstání

Využijeme malých velkých. Celej den povedou program oni, budou říkat jak si mají postavit pevnost atd.

Divadlo : hádka kněží proti malým velkým. Malí velcí : už pro vás nebudeme pracovat, nebudeme vám sloužit, chceme svobodu… Kněží : musíte poslouchat faraóna, bez nás byste umřeli hlady, nemáte právo nám odporovat… Dohodneme se na boji.

 

cesta přes bažinu

Oběžník římská čtyři : „Já, velký a milosrdný faraón, se velice hněvám na neposlušné  otroky! Okamžitě zakazuji jakékoli bouření se. Všichni, kdo dnes bojovali proti mým kněžím, zaslouží trest. Každý povstalec bude muset dojít přes nebezpečné bažiny plné krokodýlů pro vzácný květ pro mou manželku. Kdo tuto cestu přežije, nebude ještě dostatečně potrestán. Bude muset až do dnešního západu slunce obětovat svůj hlas, aby si pamatoval, že se nemá bouřit proti mým kněžím.“

 

 

 

Etapa pátá – Nemoc

(Středa 2. 7. 2003)

budeme jíst tou méně šikovnou rukou

 

§         Nosítka /u Grohy podčárovky, mezitím se schovají)– mokrá - kufr s nalepenými obrázky, výroba nosítek ze sirek

§         Průchod cesty beze slov

 

§         Buzola + uzly

§         Vir z pyramid

§         Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum

 

Nikdo nemůže být pořád zdravý, už je to tak. A nám náhodou onemocněl právě jeden člen z každé družiny. Tak jsme požádali jasnozřivého kněžího, aby se koukl do křišťálové koule, kde tak dlouho vězí, no a on nám řekl, že leží zraněný kdesi v okolí tábora. Zdravý zbytek družiny tedy na nic nečeká, vyrobí co nejpevnější nosítka a vydá se svého nemocného kamaráda hledat. Kdyby jen chudáčci  tušili, že jejich nemohoucí druzi jsou schováni (a vedením udržováni v tichosti, aby se neprozradili) v jednom ze stanů v táboře… Tato hra asi (doufejme, že je nenajdou hned) nebude mít úspěch… ale bude trvat dlouho…

         Za úkol udělat nosítka, pak ke Grohovi, odtud odvedeme 5 nejlehčích, ostatní vyrazí s nosítky, do oběda se musí vrátit, pro zpestření v lese obrázky, kdo ho najde, sundá ho.

 

         Další nemoc na sebe otroci teprve přivolají. Faraón vyslal oběžník, že mají zjistit polohu jedné prastaré pyramidy. A nejen jí samotné, ale i všeho, co je uvnitř. Pomocí buzoly.

Druhá část odpoledne bude už zase v duchu nemocí. Oni nejen zaměřovali, ale taky si sem tam něco zlatého strčili do kapsy…Všechny ty věci, které v pyramidě ukradli, byly totiž pokryty neviditelnou vrstvičkou bakterií a virů, které nyní našim milým otrokům způsobily nepříjemné střevní potíže – prostě Průjem.

 

-         vazáky, buzoly

-         obrázky do lesa

 

 

NOČNÍ ETAPA – Orienťák (označení cesty pomocí bílých papírů, nebude to na čas)

tábor - Groha – vládní les – místo prodejců medvědů – kuželky – ohniště - tábor 

 

 

Nosítka

Předem vyvolíme z každé družinky jednoho nemocnýho = nejlehčího a přes noc mu k jeho jmenovce na stanu uděláme nějaké znamení, že je nemocný.

 

Vir z pyramid

Oběžník římská pět :

 „Já, Džoser I., jsem se dozvěděl, že se na mém území má vyskytovat jedna dosud neznámá pyramida. Najděte ji! K dispozici budete mít buzoly.

Až ji najdete, prozkoumejte její vnitřek, ale opatrně, mohou v ní být nebezpečné nemoci proti vykradačům hrobů. Bude to průzkum nebezpečný, ale musíte jej provést, je velmi důležitý.“

 

 

Etapa šestá– Smrt faraónova

(Čtvrtek 3. 7. 2003 )

žluté oblečení

 

§         Pečení, sošky, dary

 

§         Anapurna = Gabal Šá‘ib(2187)– mokrá – tichá pošta po družinkách

§         Strašidla – mokrá - zahnat nepřátele tím, že ze sebe udělají strašidlo (účes, oblečení…)

 

Ach, jaká tragédie, faraón zemřel. Celý Egypt je potažen černým suknem… (černá vlajka, sem tam nějaký ten černý hadr). Je třeba mu do hrobu přichystat dostatek jídla, krásné dary a nějaké miniaturní služebnictvo, aby na své posmrtné pouti vydržel. Tradičně dostane každá družina mouku a sůl, vykopou si ohniště, dojdou si na dřevo… Z hlíny vytvoří faraónovi symbolické služebnictvo, z mechu a klacíků nějaký ten praktický (i nepraktický) dar – dary budeme schvalovat, je to přece jen pro faraóna.  

       

        My, my tady se máme, jsme přímo u faraónova paláce, ale ti, co bydlí daleko, až u hranic naší země, jak ti mají vědět, že faraón zemřel ? No, je třeba jim to dojít říct ! Ale brzy poznají, že vypravit se na takovou cestu a dojít až na konec není tak jednoduché, ano, ano, je to skoro tak náročné jako zdolat Anapurnu.

          

1.     stanoviště – ve výklenku na Pahorku – všichni se vrací dvakrát (kosti faraóna – půlka 2x)

2.     stanoviště – kousek od výklenku – všichni se vrací jednou (parte)

3.     stanoviště – na louce u Dubu, blíž k výklenku – 3x do tábora, zbytek na 1. (stan, kosti)

4.     stanoviště – U Dubu – (cedule rodiny) – 2x lidičkové

5.     stanoviště – 3 lidičky poběží na 2.stanoviště pro pravidla žití bez Faraóna

6.       stanoviště – kousek od lanovky -  1 človíček poběží do tábora pro seznam možných nástupců

 

Zbude-li čas a budou-li děti ještě živé, čeká je ještě jeden úkol. Je třeba zneškodnit nepřátele z cizích zemí, kteří se snaží využít této pro zem těžkou situace a ujmout se vlády. Balónky (namalované obličeje Číňanů, černochů apod.) v takové výšce, aby na ně děti nedosáhly  bez nástroje (klacku). Úkol je jasný : zneškodnit je všechny co nejrychleji.

 

-         mouka, sůl

-         balónky

-         stan na Anapurnu

 

výroba darů, pečení

Divadlo : tábor je potažen černým suknem, hned po rozcvičce, nebudou rosný šišony, děti vzbuzeny vzlykotem kněžích : Zemřel faraón, náš faraón je mrtev, ach, jaká tragédie, co si teď počneme. Musíme ho přichystat na posmrtnou cestu …

         Až to vyrobí, tak to půjdeme faraónovi do jeho hrobky předat = pyramidy původně pro jeho manželku = na pahorku. Někdo si tam lehne jako faraón.

 

 

Etapa sedmá – Volba nového faraóna

(Pátek 4. 7. 2003)

každou celou hodinu od nástupu do nástupu voláme „Běluň“

 

§         Lživárna - mokrá – BINGO

 

§         Boj o trůn - mokrá – Mistrovství světa ve fotbale

§         Pevnost Boyard – mokrá - turnaj v dřevěných hrách

 

Každý se snaží nějak dokázat svůj faraónský původ a tak všichni lžou a lžou a lžou, až se to lhaní dostalo až do obchodu. My Egypťané jsme byli vždycky těmi nejlepšími obchodníky, ale co bude teď s naší pověstí, když se snažíme jeden druhému prodat to nejhorší zboží? Každá družinka dostane do vlastnictví 20 kamenů. Předem námi zvážených a označených číslem. Měly by všechny vážit přibližně stejně – kolem 100 gramů. Polovina kamenů ,= ty dobré, jsou lehčí, druhá půlka ,= ty špatné, jsou těžší. Dělící limit určující dobré a špatné je aritmetický průměr vah všech kamenů. Skutečný stav znají jen rozhodčí, kteří mají napsaný seznam kamenů – jeho číslo, váhu a určení D nebo Š. Cílem hra je co nejrychleji se zbavit všech kamenů. Družinky jsou na dohled od sebe v okolí tábora. Vysílají obchodníky, kteří nabízejí své zboží-kameny, vždy po 1 kuse. V této roli se střídají. Obchodník musí s kamenem k sídlu obchodního partnera. Tam nabízí své zboží, číslem nahoru, „Mám tady pro vás dobrý zboží“. Obchodník vždy své zboží vychvaluje jako dobré. kupující může posuzovat váhu nabízeného kamene a podle toho ho buď přijmout nebo odmítnout. Rozhodčí zasahuje pouze je-li kamen odmítnut, v tom případě nahlédne do svého seznamu a sdělí oběma stranám je-li to dobrý či špatný kus. Nabízel-li obchodník špatný kámen a kupující odmítl (se slovy Nevěřím), pak obchodníkovi jeho špatný kámen zůstává a musí si od kupujícího vybrat ještě dva další. Nabízel-li obchodník dobrý kámen a kupující ho odmítl, musí si kupující vzít tento plus ještě jeden kamen od obchodníka. Hra končí po cca hodině. Hodnotí se zbytek kamenů (trestné body – dobrý kámen 1 bod, špatný -2 body).

Naše milé otroky si na dnešek najal jeden z kandidátů na faraóna. Jde mu pochopitelně o to, aby byl zvolen on, musí tedy své nepřátele nějak šikovně zlikvidovat…třeba tím, že okouká jejich strategii a použije ji jako první. Ale nemůže ji jít okoukávat sám, co kdyby ho někdo viděl, ne? A proto si najal otroky, aby nenápadně! zjistili, co mají jeho protivníci za lubem.

         Pak nastane takový kraťoučký exkurs otroků do života kandidátů na faraóna. Budou se sami ucházet o trůn. Uprostřed kruhu (pravidelného pětiúhelníku) bude něco, na co se dá sednout = trůn(šátek), v každém z pěti vrcholů jedna družinka. Každé dítě si vylosuje číslo. No a pak se vždycky z klobouku taky vylosuje jedno číslo a když to budou třeba dvojky, tak ta dvojka z každé družinky se bude snažit co nejrychleji se posadit na předmět uprostřed = usadit se na trůn.

        

Nelze v pátek odpoledne nehrát Boyard… aby mohli zůstat u nového faraóna, musí projevit svou inteligenci, sílu, odvahu, prostě že jsou nejlepší.

 

-         napsat čísla (pětimístná)

 

Lživárna

Bývalý faraón zemřel bez mužského potomka. Jinak by byl novým faraónem pochopitelně jeho syn. Teď se ale o trůn perou desítky kandidátů.

Divadlo :Do tábora přijde jeden z kandidátů na faraóna a bude dokazovat, že je potomkem faraónovy dynastie, že je jeho příbuzný, že má vlasy jako on, oči jako on, oblečení jako on, druhý říká, že to není pravda, že to on je jeho přímý příbuzný, syn, Na to jsi moc starý, Tak otec !…

 

 

Hry společně

 

Etapa osmá– Hieroglyfy

(Sobota 5. 7. 2003)

budeme se zdravit pokaždé, když se potkáme

 

§        Tajemství písma - mokrá – tečky přes obrázek  (3.místo – cesta)

§        výroba dárků pro nového Faraóna (dárky na Vánoce)

 

§         Trophy

 

Nový faraón je lidumil, chce pro všechny to nejlepší, no nebo je spíš línej a nechce sám číst všechny ty ouřední dokumenty, to je koneckonců fuk, prostě a jednoduše vyslal oběžník, že i ten nejprostší otrok musí projít kursem hieroglyfů. Aspoň tím pro začátečníky. Ten se skládá z daleké cesty (do suchého lomu) za ukázkou hieroglyfické zprávy (pro naše účely spíše obrázkové), to víte, doteď se nikde moc nepsalo, ze zapamatování si těch obrázků a jejich přenesení na papír, který leží v táboře a v konečné fázi ze samotného čtení. To bude vypadat tak, že na každém místě, které se objevilo ve zprávě, bude část sdělení (srub, krmelec, studánka, Furat…)

 

         Další zprávu získají splněním disciplín v Trophy…

 

-         zprávy za Trophy (Faraón Vám děkuje za vykonanou práci..)

-         obrázková zpráva + zprávy na daná místa

 

 

 

1. SRUB : V táboře

2. STUDÁNKA : najděte

3. FURAT : seznam

5. OHNIŠTĚ : znaků

6. PĚT LIP : a přepište

9. STOŽÁR : .

 

VáNOCE

 

Hieroglyfy

Divadlo : ráno na nástěnce cedule, že v noci ze 4. na 5. se prohlásil a byl uznán novým egyptským faraónem Amenhotep IV. Veškerý lid je povinen mu oddaně sloužit a plnit každé jeho přání. Kněží se o tom nahlas baví.

 

Oběžník římská šest : „Já, váš nový faraón Amenhotep IV., vám schvaluji pobyt na území Egypta. Shledal jsem však hned po nástupu na trůn, že můj lid neumí číst a psát egyptským písmem. Nařizuji proto všemu egyptskému lidu, aby se naučil alespoň základní znaky našeho krásného jazyka. Jazykové kursy povedou vyškolení kněží, kteří obdrželi potvrzení o svém vzdělání v oblasti hieroglyfů přímo od mé osoby.“

 

ZJISTIT KOLIK JE BRANEK V KOHOUTOVě…….

 

Etapa devátá– Průzkum okolí

(Neděle 6. 7. 2003)

NEBUDEME ODPOVíDAT JEDNOSLOVNě ANO/NE/NEVIM

 

§         Mapa - mokrá – pouze kreslení mapy po paměti

 

§         Vozíčky – mokrá – navrhnout geniální vozíček (2 HODINY a 50 lidí)

§         Sibiř

§         Zimní olympiáda

 

S tím novým faraónem je ale práce ! Vzpomene si, že to tady nezná a chce to tu znát a my abychom se kvůli tomu trmáceli přes půl země. Dostaneme jen papír a tužku a namalujte mapu! A ještě k tomu úkoly…

-         kolik má statkář u třešně u prasečáku slepic,

-         kolik branek je na hřišti v Kohoutově,

-         kdy jede první nejbližší autobus do Dvora,

-         kolik projede Kohoutovem aut za půl hodiny,

-         kolik je ešusů v suchém lomu,

-         kolik obyvatel má Kohoutov….

a buďte jakkoli prospěšní alespoň jednomu z lidí, které při své cestě potkáte

 

         No, tak pěšky už se prošli, teď je čas vymyslet zlepšovák pro příště. Co takhle vyrobit si nějaká vozidla ? To by šlo, jenže jsou přece jen otroci, tak si nemůžou dělat úplně co chtějí. Budou mít dvě hodiny na výrobu a na dopravení co největšího počtu lidí přes hup „Kamen – strom pod pahorkem“. Kdo se ocitl za kamenem, nesmí zpět, dokud nepřijedou všichni. Taktika…

         Jó, to není žádná sranda bejt zvyklej chodit pěšky a pak se najednou vézt… to se dostanete na Sibiř ani nevíte jak. A když už tam jste, nezbývá než nasadit lyže a zúčastnit se zimní olympiády, která se tam zrovna koná. (Slavnostní zahájení, olympijský oheň…).

          

-         prkna na lyže, staré lyže

-         napsat Snář (Frýdava)

-         při průzkumu okolí jim pověsit někam svačinu

 

 

průzkum okolí

Oběžník římská sedm : „Já, Amenhotep IV., si přeji zmapovat veškeré své území. Vypravte se tedy do svého okolí a nakreslete mapu, na které budou všechny význačné body dané oblasti.“

 

Dodatek k Oběžníku římská sedm : „Zjistil jsem, že chůze je nesmírně pomalý způsob pohybu. Zhotovte si tedy stroje, díky kterým se budete moci pohybovat rychleji.“

 

 

zimní olympiáda

Koná se v Rusku, na Sibiři, my se jí účastníme. Ruský komentátor, ruský ceremoniál na zapalování olympijského ohně…

 

 

SNÁŘ :

 

·        Uzříš –li myš, chvíli se pliž.

·        Potkáte –li poutníka, obdarujte ho rostlinou.

·        Půjdete –li  kolem břízy, rozvažte si tkaničky.

·        Máš –li rozvázanou tkaničku, jděte všichni pět minut v pláštěnce.

·        Zakopneš –li, jděte chvíli na sever.

·        Uvidíte–li žluté stavení, popřejte jeho obyvatelům krásný den.

·        Potkáte –li člověka v modrých botách, požádejte ho, aby vám namaloval stůl.

·        Uvidíte –li psa, desetkrát vyskočte (všichni najednou).

·        Projede –li kolem vás auto, třikrát tleskněte.

·        Potkáte –li dítě, složte o něm básničku.

·        Bude –li pršet, spočiňte chvíli v nejbližší krčmě.

·        Uzříte –li cyklistu, držte se všichni za ruce, dokud vám nezmizí z dohledu.

·        Šlápnete –li na šišku, odhoďte ji co nejdál a tam, kde dopadla, udělejte důlek.

·        Sedne –li si na Tebe motýl, jdi minutu pozadu.

·        Proletí –li kolem vás moucha, zabzučte na ni.

·        Máš –li kámen v botě, dej ho někomu, koho potkáte.

·        Potkáte –li muže jménem Václav, nechť se vám podepíše.

·        Přejdete –li silnici, nemluvte alespoň dokud vydržíte nedýchat.

·        Najdete –li houbu, upozorněte na to společným hlasitým zvoláním „HOUBA“.

·        Ztratíte –li se, najděte nějakého člověka, řekněte mu, kdo jste a že se chcete vrátit zpátky na Běluň a věřte, že vám pomůže a hlavně neztrácejte hlavu.

 

 

 

Etapa desátá– Kalendář

(Pondělí 7. 7. 2003)

něco na hlavě

        

§         Kalendář – mokrá – malé kalendáře, kolik doplní sami, po druž.

§         Pozorování – čísla na zádech – mokrá - Počítání

 

§         Pohled do tůně – mokrá – Milionář pro skupinky – prostě parádní šou

§         Dřevorubák

 

Je čas je uvést do tajů egyptské astronomie a astrologie. Dvě sedmičky v datu k tomu tento den přímo předurčují. Začneme ale přece jen trochu praktičtěji. Faraón vymyslel, že by nebyl špatný nápad udělat takový seznam, kdy má kdo svátek. Nechal udělat obří podobu měsíců a chce u každého data mít jméno. A to nejen jméno člověka, ale též jméno psa, který má ten den svátek. Na otrocích teď je, aby v osadách prostých obyvatel (v lese) zjistili, které jméno připadá na který datum. Zvláštní odměnu dostanou za jména, která doplní aniž by se ptali obyvatel (= aniž by šli do lesa). Na čas, hranice podle času, který naměříme zkušební chůzí. Za každé špatné jméno ztratí jedno dobře.

Takový astronom, ten musí být kamarád s čísly, to jinak nejde. A oni, když chtějí proniknout do astronomických tajů, musí se s nimi také skamarádit. Každý dostane na záda číslo a bude mít za úkol zjistit co nejvíc čísel ostatních, což znamená, že své číslo si bude chránit tak, aby ho nikdo neviděl. (Začátek : děti se zavázanýma očima dostanou číslo, až se zapíská, můžou si šátek sundat a začíná se hrát.)

       

A teď se konečně dostáváme k pořádné astrologii. Můžou faraónovi dokázat své věštecké umění. Věštírna se změní na Pohled do tůně…

Skončíme opět prakticky, o svých nadpřirozených schopnostech faraóna nepřesvědčili… Přišel oběžník, že faraón chce nové hodiny. Sluneční. A z čeho? No přece za dřeva! A aby vybral ty nejlepší, vyhlásil dřevorubecký víceboj…

 

-         kalendář, papírky s datumy (jedny)

-         čísla na záda

-         otázky na Pohled

 

 

kalendář

Oběžník římská osm : „Já, Amenhotep IV., jsem se rozhodl využít tohoto magického data a změnit své jméno z Amenhotep IV. na Achnaton I. Rozhodl jsem se tak proto, že jsem zavedl v celé své říši přísný zákaz uctívání jiného boha než Atona – boha slunečního kotouče. Od dnešního dne se budete modlit pouze k němu a mě.

         Dále si přeji, abyste sepsali kdy má kdo v naší říši svátek, co se týče lidí i našich posvátných koček.“


LEDEN


1.     Cora

2.     Asta

3.     Argo

4.     Fred

5.     Ron

6.     Sanny

7.     Bella

8.     Ťapka

9.     Lilly

10. Bret

11. Rambo

12. Rek

13. Sandy

14. Pišta

15. Tara

16. Sam

17. Elvis

18. Miky

19. Rex

20. Zorro

21. Elsa

22. Lesan

23.  Sir

24.  Alex

25.  Tramp

26.  Bessy

27.  Ketty

28.  Brok

29.  Žofka

30.  Hasan

31.  Sultán


 

 

ÚNOR


1.      Bert

2.      Monza

3.      Ája

4.      Lord

5.      Agar

6.      Akim

7.      Roxy

8.      Brit

9.      Čikina

10.  Dorina

11.  Viky

12.  Tony

13.  Betty

14.  Jenny

15.  Vox

16.  Dingo

17.  Zajda

18.  Fanny

19.  Raf

20.  Max

21. Žolík

22. Fox

23. Pussy

24. Amanda

25. Brix

26. Kalif

27. Black

28. Dolly

 


 

 

BŘEZEN


1.      Gaston

2.      Bára

3.      Nero

4.      Car

5.      Nelly

6.      Béďa

7.      Ajax

8.      Alf

9.      Bobeš

10.  Barry

11.  Pajda

12.  Zuzi

13.  Cézar

14.  Bojar

15.  Šmudla

16.  Fík

17.  Chlup

18.  Brigita

19.  Lobo

20.  Egon

21.  Bruno

22.  Lajka

23.  Šaryk

24.  Kikina

25.  Mates

26.  Jessie

27.  Diana

28.  Jackie

29.  Charlie

30.  Linda

31.  Cindy

 


 

DUBEN


1.      Jerry

2.      Trixi

3.      Rody

4.      Terry

5.      Žeryk

6.      Denny

7.      Rita

8.      Princ

9.      Kazan

10.  Blesk

11.  Corina

12.  Oxana

13.  Romy

14.  Pluto

15.  Figo

16.  Rolf

17.  Bonnie

18.  Jeff

19.  Peggy

20.  Bohouš

21. Drak

22. Arno

23. Čert

24. Lady

25. Lucy

26. Rocky

27. Andy

28. Dar

29. Astor

30. Hugo


 

 


 

KVĚTEN


1.      Simba

2.      Fluke

3.      Lap

4.      Filina

5.      Goldie

6.      Sára

7.      Goro

8.      Flek

9.      Dáseňka

10.  Líza

11.  Hardy

12.  Arnold

13.  Don

14.  Perry

15.  Sally

16.  Frisco

17.  Robin

18.  Fous

19.  Dita

20.  Columbo

21.  Kojak

22.  Laura

23. Snoopy

24. Dasty

25. July

26. Satan

27. Herold

28. Dixi

29. Mína

30. Týna

31. Teddy


 

 


 

 

 

ČERVEN


1.      Aron

2.      Bobby

3.      Kelly

4.      Amina

5.      Borek

6.      Arabela

7.      Aranka

8.      Mikeš

9.      Morgan

10.  Gina

11.  Pretty

12.  Santos

13.  Ruby

14.  Pedro

15.  Dante

16.  Wendy

17.  Kid

18.  Torro

19.  Sigi

20.  Ryška

21. Pongo

22. Anita

23. Caruso

24. Kuba

25. Majka

26. Felína

27. Tracy

28. Sting

29. Bono

30. Ozzy


 


ČERVENEC


1.      Alan

2.      Haryk

3.      Alík

4.      Baf

5.      Altar

6.      Jonáš

7.      Barnabáš

8.      Johny

9.      Sabar

10.  Rick

11.  Azor

12.  Iris

13.  Bernie

14.  Arka

15.  Brandy

16.  Niky

17.  Leon

18.  Baron

19.  Agáta

20.  Bax

21.  Cliff

22.  Hero

23. Ray

24. Žaneta

25. Moris

26. Marco

27. Lira

28. Stella

29. Viky

30. Mona

31. Borg


 

 

SRPEN


1.      Oskar

2.      Fandy

3.      Chico

4.      Bard

5.      Yorga

6.      Lassie

7.      Arleta

8.      Larry

9.      Frankie

10.  Zora

11.  Punťa

12.  Šotek

13.  Ria

14.  Dan

15.  Fredy

16.  Tombo

17.  Solver

18.  Osman

19. Percy

20.  Polly

21.  Merlin

22.  Dargo

23.  Erna

24.  Daisy

25.  Goofy

26.  Bodie

27.  Steffi

28.  Norik

29.  Tar

30.  Debbie

31.  Nessie

 


 

 

ZÁŘÍ


1.      Ben

2.      Aida

3.      Dáda

4.      Karo

5.      Akéla

6.      Delfi

7.      Margo

8.      Dag

9.      Bobina

10.  Filip

11.  Patti

12.  Tim

13.  felix

14.  Jimmy

15.  Dona

16.  Figaro

17.  Faust

18.  Nora

19.  Pirát

20.  Willy

21.  Orka

22.  Monty

23.  Chip

24.  Bejby

25.  Briketa

26.  Grand

27.  Fido

28.  Clea

29.  Melisa

30.  Cherry


 

 

ŘÍJEN


1.      Sonny

2.      King

3.      Clarence

4.      Judy

5.      Jolly

6.      Ambra

7.      Ringo

8.      Erik

9.      Scotty

10.  Bud

11.  Myry

12.  Čenda

13.  Ferda

14.  Pikola

15.  Wolf

16.  Angelo

17.  Paddy

18.  Babeta

19.  Artur

20.  Paco

21.  Alma

22.  Matouš

23.  Lump

24.  Belinda

25.  Cita

26.  Tulák

27.  Tango

28.  Falco

29.  Šerlok

30.  Saša

31.  Bublina


 

 

LISTOPAD


1.      Floyd

2.      Uriáš

3.      Archie

4.      Carmen

5.      Lucas

6.      Roy

7.      York

8.      Cedrik

9.      Brita

10.  Axa

11.  Frigo

12.  Šejk

13.  Brenda

14.  Hektor

15.  Lucky

16.  Scarlett

17.  Molly

18.  Mandy

19.  Bugsy

20.  Yoko

21.  Senta

22.  Brian

23.  Woody

24.  Mia

25.  Zorba

26.  Carlos

27.  Arina

28.  Della

29.  Kassandra

30.  Sax


 

 

PROSINEC


1.      Hawkie

2.      Pearce

3.      Omar

4.      toby

5.      Chris

6.      Ikar

7.      Alda

8.      Zora

9.      Dick

10.  Fanfán

11.  Rufus

12.  Mac

13.  Bim

14.  Frída

15.  Fugas

16.  Amir

17.  Sága

18.  Damián

19.  Kim

20.  Sheilla

21.  Faraon

22.  Wels

23.  Connie

24.  Hera

25.  Gypsy

26.  Aram

27.  Cid

28.  Muf

29.  Jasper

30.  Peron

31.  Sylva


 


 

 

Etapa jedenáctá – Obchod

(Úterý 8.7. 2003)

tričko naruby

 

§         Špionáž – (Frýdava) - mokrá – turnaj v Kámen nůžky papír – typ turnaje – Pavouk

§         Želvy – mokrá – nakreslit a propašovat želvy

 

§         Obchodní stezka – mokrá – předvádět filmy (+teoretický Šarm-aš-šajch))

§         Medvědi – mokrá – složit básničku na Medvědy

§         Co do lesa nepatří

 

         Pro obchod je nesmírně důležitá obchodní strategie. Kdy co prodat, kdy co nakoupit, kdy co zdražit, kdy co zlevnit. V našem případě bude ta strategie vypadat jako pěti až šestimístná čísla napsaná na papírech, různě rozmístěná po táboře. Otroci si je všechny musí zapsat, aniž by je kdokoli z vedoucích z tábora viděl. Ještě k tomu si budou vést deník, protože v táboře se budou dít všelijaké zvláštní věci (projedeme se autem, projdeme se v plavkách, přestěhujeme stan, …prostě aby bylo do deníků co psát). Když někoho uvidíme, zavoláme jeho jméno a musí nám odevzdat papírek se svým jménem (líp se to pak počítá). Hodnotí se počet mrtvých (odevzdaných papírků), přesnost a podrobnost zápisů v deníku a hlavně tedy taky ty čísla, všechno na družinku. Ověřili jsme si, že obchodovat není vůbec jednoduché, zkusíme tedy nahradit obchod krádeží. Půjde o to, ukrást želvě co nejvíc vajíček.

         Pak si projdeme Obchodní stezkou…Šarm-aš-Šajch…

 

         Co jsme ráno natrénovali, to teď použijeme. Medvědi.

         Takový obchodník si musí všímat… co se děje okolo, co si lidé přejí, co do lesa nepatří apod. …

          

-         zprávy na Šarm-aš-šajch

 

NOČNÍ ATRAPA: boj o stožár


Etapa dvanáctá– Pobavení faraóna

(Středa 9. 7. 2003 )

budeme jíst tou méně šikovnou rukou

 

§         Lodě – mokrá – turnaj v lodích a budou hrát lodě

§         Egyptský stíhací běh

§         Jestřábí oko – mokrá – děti se schovají ve stanu

 

§         Rej vodníků –mokrá - užít si to, že prší, dovolit jim, aby byli v plavkách…

§         příprava programu (břišní tance…)

§         program (až po večeři)

 

On se teda možná tak nezdá, ale on ten náš faraón je děsně veselá kopa. A dneska ho to kór nějak chytlo, tak vyslal oběžník po celé zemi, že se přikazuje se bavit a radovat až do odvolání. Jako první zábavu nám on sám přichystal projížďku lodí.

         Následuje návštěva cizokrajných oblastí – Austrálie, kde si zaběhneme tamní proslulý stíhací běh (tentokrát se budeme všichni dívat do nebe), a pak neidentifikovatelné země, kde všichni vypadají nějak…nějak divně, snad jen jestřáb se svým okem tomu rozumí…

 

         Je teplo, krásně, proč si trochu nezařádit s voděnkou? Koneckonců rej vodníků tu nebude poprvé, že…

         A pak už skončí zábava organisovaná faraónem, budou se muset začít snažit sami. Téma divadelního představení : veselá příhoda ze života otroků /+komická věta/.

        

 

Oběžník římská deset :

„Dnešního dne jsem se ráno probudil v neobvykle dobrém rozpoložení. Dovoluji proto celé své říši, aby zanechala veškeré nedůležité práce a nařizuji všem, aby se na mou počest bavili.

Připravte pro své sousedy a kněží veselé scénky z vašeho života otroka, projeďte se na loďkách po řece Nil, prostě se celý den bavte.“

 

 

 

Etapa třináctá– Skarabeus

(Čtvrtek 10. 7. 2003)

žluté oblečení

 

§         Němý a negramotný - mokrá – morseovka

§         Skarabeův závod - mokrá – šnečí (skarabeův závod – Hehe závod)

 

§         Finská - Řád Velkého skarabea

 

§         … poklad …

 

Strašlivý průšvih, jejejejej, až se to dozví faraón, to bude mela. Posvátný skarabeus se ztratil !  Včera jsme to stou oslavou poněkud přepískli a zapomněli jsme ho hlídat… Musíme ho hned najít a čím víc nás bude hledat, tím větší šanci máme, že ho najdeme. Je tedy třeba to sdělit i těm, co neumí číst, a hlavně jim. To, že jim to musíte říkat zrovna vy, němí, to je fakt pech… no prostě Němý a negramotný.

         Už to všichni vědí, že se ztratil. Ale pořád ještě je tu ten hlavní úkol, najít ho. Všichni běhají po lese, nosí do tábora všechno možné, ale hlavní, hlavní je ten SKARABEUS. Kdo ho najde a dostane do tábora, téměř vyhrál Lovce orchideí.

 

         Odpoledne to příde. Všiml si. No ano, teď už tam sice zase je, ale ráno tam nebyl! Co kdyby se mu chudáčkovi něco stalo. Je třeba ho odprosit, aby znovu nabyl své vážnosti. Je proto vyhlášen boj o Řád velkého skarabea, v ostatních zemích znám pod názvem Finská…

 

         No a večer to vypukne…

 

 

Skarabeus

Divadlo : Pozdvižení, že zmizel skarabeus (někdo půjde kolem a všimne si). Kněží rychle musí vymyslet, co s tím, aby se to nedoneslo faraónovi – sdělit to rychle všem po celé zemi, aby mohli začít hledat.

Až bude nalezen, kněží z radosti nad tím uspořádají boj o řád velkého skarabea.

 

 

Etapa čtrnáctá– Oslavy

(Pátek 11. 7. 2003)

 

        Získali peníze a hlavně svobodu, co víc si přát. Jelikož jsou bohatí, půjdou na tržnici a budou nakupovat tak dlouho, až už nebudou mít za co. Jelikož jsou ve stejném společenském postavení jako my, budeme si společně hrát, budeme soutěžit a oslavovat jejich odotročení.

 

        

§         Velký trh (?)

§         Povstání, fotbal, ringo, volejbal, na babu, bahno, ešusovka apod.

 

§         zbavili se poddanosti – mohou se svobodně bavit, tak co jim nechat vybrat hru, kterou chtějí ?

§         a vůbec je nechat dělat, co chtějí – oni vedoucí, my děti…

 

§         Volfovky

 

§         Velký nástup:

§         diplom za dobytí pyramidy

§         všechny družinky vyhrají